daus@bos.rs 381 11 30 65 830
  • O BOŠ-u
  • Studije budućnosti
    • O programu
    • Postignuća
      • Rezultati
      • Realizovane aktivnosti
    • Tim
    • Galerija
  • Partneri i saradnici
  • Kontakt
Logo
Studije
budućnosti
  • Sadržaj programa
    Sadržaj programa
    • Moduli
      • Budućnost države i društva
      • Veštine za budućnost
      • Učionica 4.0
      • Pogledi ka Evropi
    • Program stažiranja
    • Završni projekat
      • Akademski rad
      • Predlog praktične politike
      • Studija slučaja
    • Alumni2Students program mentorstva
    • Izborne i slobodne aktivnosti
  • Studenti
    Studenti
    • Generacija 2020/2021
    • Alumnisti obrazovnog programa
      • Alumnisti po generacijama
      • Alumni kontakt tim
      • Alumni odbor
      • Izbor Predsednika i Zamenika Predsednika Alumni mreže
    • BOŠ podcast Fusing Futures
  • Publikacije
  • F.A.Q.

Gde je kultura i da li razumemo uličnu umetnost? Studenti BOŠ-a u razgovoru sa Andrejem Josifovskim

U utorak, 24. novembra 2020. godine, u onlajn učionici Beogradske otvorene škole, sa studentima i studentkinjama XXVIII generacije razgovarao je Andrej Josifovski poznatiji kao Pijanista.

Po obrazovanju arhitekta, ali pre svega buntovnik koji putem ulične umetnosti ukazuje na važne društveno-političke teme, Pijanista je na predavanju govorio o svom načinu delanja u stvarnosti koja nas okružuje. Pijanista je, pokazujući svoje dosadašnje radove, zajedno sa studentima analizirao iste i razgovarao sa njima o teškoćama sa kojima se susreće kao aktivista koji kroz street art iskazuje svoje stavove. Suočavanje sa prekršajnim prijavama, prekrečavanje grafita i murala, ali i predrasude ljudi i omalovažavanja ulične umetnosti samo su neke od prepreka na koje je nailazio. Ipak, njegova dela izazivaju značajnu polemiku u društvu, a poseban odjek imao je serijal gerilskih radova „Zlatno doba“ kojeg su, između ostalog, sačinjavali radovi „Zlatni cvet za čišćenje grada“ i „Zlatne klackalice među kontejnerima“.

Svoje predavanje Pijanista je završio osvrćući se na element komuniciranja njegovih dela sa publikom i važnosti da se njegova poruka shvati. Jedan od poslednjih poduhvata koje je Pijanista izveo, bio je portret Jovana Memedovića koji je napravljen od flaša sakupljenih sa reka. Povod rada bio je da se podigne svest o važnosti čuvanja prirode, kao i o značaju recikliranja otpada u ostvarivanju tog cilja.

Pijanista je studentima približio i svoje radove „Ronilac koji ima disaljku“ i simbolizuje borbu za umetnost i kulturu, „Plivač koji pliva uzvodno“, „Galeb Džonatan Livingston“, i mnoge druge murale i portrete koji predstavljaju svojevrsni muzej na otvorenom.

Predavanje je organizovano kao deo vannastavnih aktivnosti na Studijama budućnosti, jednogodišnjem obrazovnom programu Beogradske otvorene škole. Program uključuje niz predavanja na najraznovrsnije teme, program prakse, program mentorstva, izradu završnog projekta i brojne dodatne aktivnosti.



Poslednje vesti

Imate pitanje za nas? daus@bos.rs Bulevar oslobođenja 177 Beograd, Srbija 381 11 3065 800
logo

Studije budućnosti

BOŠ osnažuje ljudske resurse, unapređuje rad javnih institucija i organizacija građanskog društva, razvija i zagovara javne praktične politike u cilju izgradnje boljeg društva zasnovanog na slobodi, znanju i inovacijama.

© 2016 Beogradska otvorena škola