U okviru projekta „Zajedno u obrazovanju: Podrška devojčicama iz ruralnih područja", Beogradska otvorena škola održala je 22. i 23. maja trening za unapređenje međusektorske saradnje i prevenciju ranog napuštanja obrazovanja. Trening pod nazivom „Program za izgradnju kapaciteta za saradnju OCD i škola" je okupio 15 učesnika iz šest jedinica lokalnih samouprava – Leskovac, Velika Plana, Beograd, Tutin, Aleksinac i Rekovac.
Učesnici treninga bili su predstavnici organizacija civilnog društva koje se bave temama poput socijalne inkluzije, prava i podrške mladima, rodne ravnopravnosti i zapošljavanja, kao i predstavnici osnovnih i srednjih škola iz pomenutih opština. Prvi deo treninga bio je posvećen analizi izazova koji doprinose ranom napuštanju obrazovanja, sa posebnim fokusom na učenice iz ruralnih sredina. Učesnici su se upoznali sa rezultatima istraživanja i analizama koje ukazuju na višeslojne faktore – od socioekonomskih uslova, nedostupnosti obrazovnih resursa, do rodno zasnovanih prepreka koje devojčice sprečavaju da nastave školovanje. Kroz facilitiranu diskusiju, razmatrane su mogućnosti za unapređenje međusektorske saradnje, posebno u identifikaciji i mobilizaciji resursa koje organizacije civilnog društva mogu ponuditi školama i zajednicama. Učesnici su istakli važnost pravovremene identifikacije faktora rizika i značaj partnerskog pristupa u pružanju podrške učenicama, kroz raznovrsne oblike aktivnosti – psihosocijalnu podršku, radionice za osnaživanje, mentorstvo, saradnju sa porodicama i lokalnim institucijama.
Drugi dan treninga bio je orijentisan na praktičan rad i kreiranje konkretnih lokalnih obrazovnih intervencija koje će doprineti stvaranju inkluzivnijeg i rodno senzibilisanog obrazovnog okruženja. Učesnici su kroz rad u grupama osmišljavali modele saradnje OCD i škola, koji će u narednoj fazi biti implementirani na terenu. Fokus ovih intervencija je prevencija napuštanja obrazovanja među učenicama, posebno onima koje dolaze iz ruralnih sredina.
Na kraju treninga, definisani su koraci za dalju implementaciju i praćenje obrazovnih intervencija, kao i mehanizmi za evaluaciju postignutih rezultata. Očekuje se da će ovi modeli predstavljati primer dobre prakse koji se može primeniti i u drugim lokalnim sredinama.
Projekat „Zajedno u obrazovanju: Podrška učenicama iz ruralnih područja” sprovodi Beogradska otvorena škola u okviru regionalnog projekta SMART Balkan - Civilno društvo za povezan Zapadni Balkan koji sprovodi Centar za promociju civilnog društva (CPCD), Center for Research and Policy Making (CRPM) i Institute for Democracy and Mediation (IDM), a finansijski podržava Ministarstvo spoljnih poslova Kraljevine Norveške. Sadržaj projekta i ovog materijala isključivo pripada Beogradskoj otvorenoj školi i ne predstavlja nužno stavove Centra za promociju civilnog društva, Center for Research and Policy Making (CRPM), Institute for Democracy and Mediation i Ministarsvta spoljnih poslova Kraljevine Norveške.