Opis
Teorija igara je grana ekonomske teorije koja se bavi analizom procesa odlučivanja manjeg broja aktera. Najopštije, igru može da igra i jedan igrač (poput slagalice), ali njena veza sa matematičkom teorijom nastupa kada su u igru uključena najmanje dva igrača, i kada su oni sukobljeni. Svaki od igrača bira strategiju koja će mu doneti najveću dobit odnosno kojom će nadigrati drugog igrača. Ono što povezuje ovu matematičku teoriju sa drugim oblastima jeste priroda čoveka da najradije projektuje i planira svoju dobit kroz gubitak drugog igrača (da kažemo preciznije: mnogi slučajevi u stvarnosti mogu da se svedu na nekooperativne igre). Pored toga što pruža detaljan uvid u ključne pojmove teorije igara, program analizira i praktičnu primenu različitih koncepata teorije igara u donošenju svakodnevnih poslovnih odluka koje odlikuje „strateška interakcija“. Cilj programa je da se učesnici upoznaju sa ključnim konceptima i primenjenom teorijom igara kao i to kako kompanije biraju strategije kojima će obezbediti kompetitivnu prednost.
Ishodi
Lideri znaju:
• Kako se kompanije i organizacije ponašaju u situacijama u kojima su strateške odluke u međuzavisnosti, tj. kada njihovi planovi utiču na poslovanje konkurencije i obratno
• Kako da, koristeći osnovne tehnike i formule teorije igara, koje se primenjuju u vojnim strategijama i na sportskim terenima, donose pametnije tržišne odluke koje će obezbediti kompetitivnu prednost
• Kako da se ponašaju u okolnostima u kojima je potrebno uzeti u obzir odluke ostalih tržišnih učesnika u različitim kontekstima poput stečajnog postupka, neprijateljskog preuzimanja preduzeća, cenovne konkurencije, itd.
Kome je program namenjen?
Top menadžerima i donosiocima strateških odluka i problem-solverima.
Trajanje programa:
Program traje dva dana, odnosno šest 90-minutnih blokova.